Tuesday, November 9, 2010

Mata berair..camno nehh


Assalamualaikum


Nak tanya kawan-kawan sume especially yg ada anak-anak ni...

Penah x baby korang kene mata berair

Maksudnyer mcm menangis tp bukan sebab nangis pun

Kes ni jadi kat anak aku Sufi

Perasan masa amik dia kat kampung aritu..sebelum ni xde pun

Mata dia akan berair mcm org nangis..tapi sebelah mata jek

Dah g jumpe doktor..dia kata xde apa-apa...normal

Biler ada cahaya..nampakla mata dia mengerdip2..so thats mean mata dia okla kan..aku assumela

Tapi 2 3 ari ni ada kuar taik mata pulak...ni make me worry sangat2

Aku baca sini http://susuibu.com/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=5482&forum=7

dan sini http://eforum6.cari.com.my/mobile/?tid-326466.html

Ramai bg tips titik susu ibu..mane den nk cari susu ibu pulak ni

I punyer dah keringlaaa

Tolong-tolong...kot korang ada tips2 lain yg leh membantu aku kt sini



12 catatan:

wanie-homestayparitraja said...

ala ciannyer....ehm tips 2 xdela..tp ada gak penah terbaca...klu mata berair 2, maknayer mata kita kering..uhuhuhu..xtaw la..cuba la gi klinik len lak..

~izan~ said...

Ni macam mata sensitif ke ek? Cian sufi...hmm,mmg aku pun selalu dgr letak susu ibu.ko mintak la dgn ET kot2 dia ada lg susu dia hehe.

biasanya musim panas mata jd mcm tu kan,tp skrg musim hujan,sejuk2.hmmm...

Atia Adina said...

owhhh....anak adik aku pun macam ni gak dulu.....dia just biarkan jer....lama2 ok.....gi check....doktor kata tak ada apa2....

Eliss said...

alahai..kesiannya dia.bawak pegi klinik dia tak bagi ubat titis ke aper ker? anak aku dulu dia bagi ubat titis ms sakit mata.

Sarah Syazwani said...

wanie : kt dungun ni 2 je klinik panel..x pegi lg yg lg 1

izan : jauh sgt nk p amik kt et tuh..huhu

ad : samela..doc kata xde pape tp still risau

elis : xde pulak..dia bg ubat mkn..sbb katanyer bkn sakit mata sbb mata dia x merah pun

Unknown said...

org kt dungun xder yg menyusu ke sarah???
try la jumpa doktor sekali lagik...
elergic pape kot...

CLICK LA KALO RAJIN :) TQ

Sarah Syazwani said...

et : xdela..yg ade pung ng peknen2 belake

iera said...

Siannye sufi..biasnye yg titik dgn susu ibu tu klu sakit mata tp klu juz mata berair n bertaik ni biasanye sakit mata..iera rase baik kak sarah bawak sufi p klinik skali lagi cek sbb skrg ni musim sejuk takkan sbb mata kering lak..tp sufi nangis n ade merenget2 tak?(biasanye klu sakit mata,die akn jadi tak selesa n merenget la..)

Sarah Syazwani said...

ira : dia x nangis dan x merengek..mata dia pun x merah mcm sakit mata..juz mengalir je air mata tuh..mmg cadang nk jumpe doc balik

Dania's mummy said...

eh, anak aku yang alisya tu kena dulu.. tapi dia kena dari baby lagi... sebelah ajer... berair, kadang taik mata banyak... aku x buat apa pun, dan x g jumpa doktor pun... tapi aku risau la jugak.. last2 laki babysitter tu jampi apa ntah, terus baik... lama jugak la, adalah dalam 3-4 bulan macam tu.. ko jangan tanya aku dia jampi apa, sebab aku da tanya, dia gelak2, sambil kata x tau laki dia jampi apa... so aku malas tanya da... ntah2 dia letak tahi hdung kot... kot la.. sebab aku tanya dia gelak2 ajer...

Sarah Syazwani said...

Dayah : oo yeke..kalo cmtu aku nk tnyla org kg kelate kot2 diorg tau ke..
hehe..letak taik idung...hahaha

Dania's mummy said...

sarah, nanti esok2 aku tanya kan lagi.. mana tau kali ni dia nak bagi tau ker...