Wednesday, May 20, 2009

Apa yang....

Entry kali ni nk citer about my little princess....apa yang suri dah pandai genap umur 1 tahun 5 bulan ni..

Pandai cakap...antaranya...

1. Biler nampak papa....terus jerit..papaaaaaaa....mama kdg2 je sebut...cehh

2. Sebut nanakkkkk...maksudnyer tak nak...siap ng expression..tensen je aku bile ajak tdo...dia ckp nanaaaaaaaaakkkkkkkkk....geram2

3. Tutu....maknanyer susu...senang sketla..bile dia mintak susu br buat...

4. Butak.....maknanyer bukak...dia tau kalu makanan dlm plastik or minuman nk suh bukak

5. Amik....suh amikla mainan2 dia yg selalu ada bawah kerusi

6. Tetak....suh letak telepon kalu mama dia lama berckp kat telepon

7. Natik....nak makan nasi

8. Popok....jajan..gula2...

9. Tatut.....maknanyer takut

10. Tacut.....kasut diala..nk suh bawak p jln2

11. Cakit dahhh....maknanyer sakitlahhhh....tiru org ckp...

12. Pandai sebut nombor 1 dan 2....tatu...uwa...

Tiru gaya orang

1. Amik remote tv....dia p kat kerusi sambil duduk menjulur kaki dgn senang lenang (gaya papa diala tu)

2. Suka tukar2 channel tv masa org ng syok tgk tv....arghhhh

3. Berckp2 kat hp...siap dgn gaya cam org wat bisness 

4. Sambil jalan suka letak tgn kat belakang mcm tgk kawasan je rupenyer ( ni penangan cucu penghulu la ni...hahaha)

5. Suka nyanyi2 dan bercerita kat orang..walaupun apa tah yg disebutnya...layan je la

Rasanyer tu je la kot....mmg seronok tgk anak da pandai mcm2 ni...kelakar pun ada....pasni update lagi apa yg dia dah pandai...



4 catatan:

..KhamS.. said...

beshnyer!!
xsabo nk tgk gelagat faqhry cam2
mesti cumil n cute suri tiru gaya orang tuh...

eT said...

4. butak...
ingatkan dia ckp mama dia botak...keskes...

miezaniera said...

pandainye suri..kalo de gambar sekali setiap action tu kan best.mesti kelakar dan comei je kan kan.

aizuemi said...

hehehe.. comei~