Friday, January 29, 2010

Arghhh..sakitnyer


wahh..dah lama x update blog..cehh cam la ade org nk baca blog aku ni kan..hahah..x kesahla ade ke x...kalau ada cerita pe salahnyer dikongsi bersama kan..kan

2 hari ni aku kene sakit gigi pulak....semalam p la pusat kesihatan UiTM tu dengan harapan dapatla doc tu buat sesuatu ng gigi aku..tp...harapan tinggal harapan je la...

doc kata tampalan aku ok lg....maybe gusi sbb ng bengkak..mmg dia pun xleh buat pe..xkan nk cabut lak kan...x psl rongak plak gigi ats aku neh..kang bile senyumm..cm org tua xde gigi hahaha

end up..doc bg la ubat penahan sakit ng ubat kumur...adoiii....x kurg sakit pun aku rasa...macam tu gak...last2 x tahan sangat aku p la tido jap kt surau dengan harapan lagi kurangla sakitnyer pas tido...tp...ampesss...sama jek


camne nk buek nehh...gile seksa aku nk mkn...aku rs cam org tua mkn xde gigi...sebabnyer biler gigi atas n gigi bawah terkena...makkk sakitnyer tuhan je yg tau...so terpaksala mkn belah kanan je tu pun slow..makanan tu aku gigit x smpi 40x dh telan (hehe selama ni mcm la 40x aku gigit makanan tu)


orang kata kalu pregnant pun selalu kene sakit gigi neh...xtaula idok kebenarannya tuh...doc pun kata kalu pregnant mmg gigi mudah sakitla...sensitif..aihh x paham aku pe kene mengena gigi ng pewot (bak kata maro...gunala sensodyne utk gigi sensitif...cesss)


tgkla arini kalau sakit lagi aku nk p klinik luarla...tengok doc tu ckp apelak..manela tau kan..efek oo sakit gigi ni..terasa kepala n badan pun cm sengal2...



4 catatan:

Kancilbiru said...

gigi aku pun sakit gak tapi bila makan benda sejuk ja...hehe

Ad said...

ala..siannya...sakit gigi mmg x der ubat...thn jer lah

Farihan said...

kan dah pesan mkn ler bubur aje...arini br nak dgr kater...sabo jelah

ummidaddy said...

gg sakit sbb kurg kalsium dlm bdn...bb dlm peyut dok amik kalsium mama die..tu yg jadik lagu tu