Sunday, April 3, 2011

Pejam celik pejam celik dah setahun


1 April 2011

Genap setahun aku menetap di Dungun, Terengganu

Tempat yang x sangka akan ku tinggal dan bekerja

Meh aku citer masa mula-mula mai ke sini

Bila dah dapat offer letter..wa mmg dah tau kene p Dungun

mak aihh jauuuuuhhhhhnyerrr

tp redhala kan sebab nak jugak jawatan tu

masa sampai kt sini aku ng pregnant..mmg ng tunggu hari jek

dah lapor diri tu..berdebar2 jugak ler

almaklumlaaaaa

dlm pale ni pk camnela keje kt sini...org2 kat sini

yela kan nk manage staf

ai da la x bese benda2 gini

maklumla dulu2 jd kuli jek..la ni kene jd lain pulak

tp xpe..lama-lama bulehla kot

ari pertama jek dah buat perjumpaan dengan staf

aku x igtla pulak apa yg aku ckp

eiii ramai jugak staf aku ni...aisehhh leh ke ni dalam hati

masa tu aku keje seminggu jek sbb aku nyer due dah dekat

aku setelkan mana-mana yg belum setel

then aku bercuti

masuk balik bulan 6

masa tu mulala tugas-tugas yang mencabar

but i can handle it properly...alhamdulilahhh

now..setelah setahun..semuanya berjalan dengan lancar

kalau ada masalah tu biasalakan..kalau dah namanyer kerja mcm2 hal la

kat sini aman..damai..ptg2 g mkn kopok lekor tepi laut

cuma bab makanla mahal sket

kalau segi environment mmg seronokla..staf..kawan-kawan...tempat kerja..semuanya best

x jam x sesak..kul 730 pg kuar umah dengan anta anak sekali pun sempat nk punch

aku rs sekali sekala pegi shah alam pun dh pening jam2 ni

xde shopping complex..so belanje nk shopping ni xdela...hehe selamat duit aku

kalau ada pun KT atau Kuantan...wa malas nk g jauh2

alang-alang p KL/Shah Alam baru shopping


antara moment-moment sepanjang setahun


masa hari raya


farewell utk Ju dan en Wel




maulidur rasul

sebenarnya banyak gambar lagi...ni pun br dapat..org tu br bagi ip kat aku..hahaha

anyway..keje mesti enjoyyyyy


9 catatan:

~izan~ said...

uishh kuantan dekat je tu haha. kalau ko bwk 5k kat kuantan pun bley habis hihi..

setahun dah ek,ingat lg dulu ko dalam dilema mcm2 masa nk pindah..Alhamdulillah,semuanya dipermudahkan olehNya =D

Sarah Syazwani said...

laki aku bukan jenis rajin sangat nk berjalan..kalau p shah alam sbb ada bengkel/kursus blehla shopping sekali sekala...

azam aziz said...

wahhh..paling tertarik ngan 'petang2 makan keropok lekor kat tepi pantai'..huhuhu

Sarah Syazwani said...

azam : maila singgah dungun

Anonymous said...

kejap dah setahun yerk bos..
seronok keje dgn bos..
apa2 pun tq jd bos yg adil..saksama..yg penting suke belanje staf (tebyg2 kfc depan mata)
GOOD JOB bos..

Sarah Syazwani said...

cik anon : amboii..senyap2 je komen ye..awat xmo bgtau nama..malu ke..hehehe

Anonymous said...

he3
nama biarlah rahsia....
walaupun dah x jd anak buah bos lagi skrg ni...(ceh mcm dh dpt tgkp je sape ni kan)
hari2 follow aktiviti usmb n bos dr blog ni
semoge success semuanya

Sarah Syazwani said...

anon : hahaha...tau dahh..xpe2 nt i dtg tmpt u..kita jumpe yee

AngahSayang2314 said...

mek kejap jer masa berlalu kan???