Thursday, August 20, 2009

Road Tour....MuKaH Part 1


Minggu lepas...sapa yang xtau tuh..aku ditugaskan ke Kampus Mukah la pulak...mak aihh x dpt dibayangkan ler camne environment kt sana..kene meredah sungai ke hapa tahla

So..pagi jumaat tu flight dari KLIA - Kuching kul 10.05 pg then melangutla kt airport tuh...tunggu flight ke Mukah kul 345 pm...sampai dah tido2 aku kt situ...


dah check in..tunggu kapal ke Mukah bersama en Rosdi n wifenyer


yee...ni la dia kapal yg kami naik..MASwings Twin Otter...kecik nyer la


jangan mare..i dok blakang abg pilot lg...siap abg pilot bg makanan kat i je tau..huhuhu



alhamdulillah..selamat sampai jua akhirnya...walaupun segala ribut taufan melanda masa kat atas tuh



makan-makan seafood @ Oya


Then..check in hotel...3 Star Hotel Kingwood

Sabtu 15 Ogos 2009


ni la dia UiTM Kampus Mukah


sesi taklimat sedang diadakan



pas abis taklimat cam bese gi jalan-jalan..teka nk ke mana la nih..menyusuri rumah-rumah orang Melanau...



hehe..welcome tu Lamin Dana...



ade cam perempuan Melanau x?? hehe



Hadapan Pusat Budaya Lamin Dana



bergerak pula ke tempat pembuatan kuih asli



pekerja2 sedang buat kuih...sungguh sedap..nt aku snap nyer


Ok...dah abis tuk part 1....lepas ni sambung dengan part 2..tu pun kalau ada..hahaha


4 catatan:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

kuih tu tak sampai unit OA pun :P

ZzamzZ said...

hehe unit sini pun dpt 2bungkus je..sebungkus aku sorg je yg balun..muahahaha

Sarah Syazwani said...

aku x beli banyak da...nk beli tu pun kene pk leh ke naik twin otter sbb dgn org2 skali kene timbang tau..kalu dah lebeh berat brg2 kene tgl dulu

eT said...

unit sini lg la xsampai..huhu