Tuesday, September 6, 2011

Raya..raya..raya..raya..pt 2 pulak


Assalamualaikum

Kita sambung lagi pasal raya

Selagi x abis raya tu selagi tu la kita bercerita kan

So..on 2nd day raya..macam biasa kami gerak ke Segamat

Tu la asal mak aku

Sampai sana..acara wajib adalah ke kubur nenek aku

Mak aku akan pegi tiap-tiap tahun

And...sejak ada ank kecik ni aku x pegi..sbb yela kawasan kubur kan

Aku dok jg diorg kt luar jekkk

Then..gerak pula ke rumah sepupu sepapat


harusla bergambar dulu kan


suasana merdekaraya

x ingatla pulak sebab apa dak ni nangis...ooo dh ingat sebelum raya sufi kene mcm sakit mata..mata dia asik kuar taik mata jek..tu nk letak ubat la tuh..psal la ngamuk


ehh ceria pulak


macam biasala cik suri


ni kat rumah abg sepupu..kalau p umah ni x sahla kalo x mkn tgh hari

mmg tu je kitorg tunggu..hahaha


ni la atok aku...umo dah 90++..dah nyanyuk

tapiii..kalini raya siap mintak duit raya kt aku..dulu2 x penah pun..pelik kan


aku memang bg je kat dia..cuma x penahla dia mintak



ni pulak p umah pak long aku..kebetulan besday mak long soo kami sambut la bersama

rezeki..rezeki..tengokla budak2 je yg excited nk tiup lilin


my pak long's and mak long's


makan la kek jap..

then balik ler pulak ke teratak atok ku

abissss




tuk kali ni jek..

raya ke 3 ada lagi..hehe

5 catatan:

~izan~ said...

suri,acik pinjam keronsang cun tu bley tak.bdk2 tak bley pakai besar2,baik bagi acik je hahhaha

besday mak long ko merdeka ek? sama mcm omak den hehe

Amy Syaquena said...

meriah nampak...mesti bestkan sarah...

Kakzakie said...

Mesti banyak lagi cerita raya akan bersambung kan...:)

eT said...

duit raya untuk aku mn sarah....hehe

dhiera said...

sufi jalan macam taiko je nasib isap puting lagi. hek
eh, sama la atuk saya ikut ic dah 92 thn. nenek 85 thn. dua2 dah nyanyuk~